مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 23:022022-06-18بين الملل

فارس من| چرا واکسن «برکت» سعودی ها را نگران می کند؟


در حالی که عربستان می توانست با افتخار از تولید واکسن کرونا توسط ایران به عنوان یک کشور اسلامی حمایت کند، اما بدون توجه به اثربخشی آن، دست رد به واکسن برکت زد و آن را به عنوان یک دستاورد علمی غیرقابل انکار نپذیرفت.

- خبرگزاری فارس ـ گروه حج و زیارت ـ مریم سادات آجودانی: تزریق واکسن مورد تأیید سعودی ها برای حج تمتع، یکی از موضوعاتی است که پس از موافقت عربستان برای تشرف زائران خارجی به سرزمین وحی، مورد توجه قرار گرفت و حتی مخاطبان فارس من نیز خواستار پیگیری دیپلماتیک برای قرارگیری این واکسن در بین واکسن های مورد پذیرش سعودی ها بودند.

(اینجا بخوانید) واکسن هایی که عربستان برای تشرف به حج تمتع 1443 مجاز اعلام کرد نبود واکسن ایرانی کرونا در لیست واکسن های مورد تأیید عربستان برای ایام حج تمتع عربستان اعلام کرد که 10 نوع واکسن را برای زائران حج تمتع 1443 مورد پذیرش قرار می دهد که این واکسن ها مورد تأیید سازمان بهداشتی جهانی هستند.

در این بین واکسن های آسترازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک در سبد واکسیناسیون کشورمان بود و با توجه به اینکه برخی از ایرانیان واکسن های تولید ملی را تزریق کرده بودند، نبودن واکسن های ایرانی به ویژه برکت که اثرگذاری بالایی داشته است، در لیست واکسن های مورد تأیید برای تشرف به حج تمتع مورد انتقاد قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| چرا واکسن «برکت» سعودی ها را نگران می کند؟

فارس من| چرا واکسن «برکت» سعودی ها را نگران می کند؟